VIZIUNEA
Viziunea instituției noastre este să creeze un mediu cald și stimulativ, în care informația să devină cunoaștere. Construim viitorul copiilor prin iubire, respect și responsabilitate, pentru ca aceștia să devină cetățeni europeni, dornici să învețe pe tot parcursul vieții, fiind motivați să obțină performanțe școlare.
Şcoala Gimnazială „Ion Basgan” Focşani, județul Vrancea, este un mediu educaţional de calitate care aparține comunității. Este o școală competitivă, bazată pe profesionalism, civilizație, modernism și siguranță, în care activează un grup socio-profesional caracterizat prin eficiență și flexibilitate, într-o societate în continuă dezvoltare.
MISIUNEA
Școala noastră urmărește ca fiecare elev să dezvolte o atitudine pozitivă față de învățare, să fie deschis dialogului, să aibă dorința de a face mai mult, aspirând către excelență.
Profesorii școlii, cu o bogată experiență și multă dăruire, își propun să contribuie la dezvoltarea individuală a elevului prin identificarea atât a personalității, a tipului de inteligență cât și a resurselor lui native, formând tineri încrezători în forțele proprii.
Absolvenții noștri vor fi pregătiți să se integreze într-o societate dinamică, aflată în continuă modernizare, să aibă curajul de a-și susține propriul sistem de valori.
VALORILE
Valorile promovate și cultivate sunt: demnitate, performanță, calitate, egalitate de şanse, forţa echipei, punctualitate, creativitate, implicare personală, responsabilitate, respect, încredere.
Valori promovate în Şcoala Gimnazială „Ion Basgan” Focșani:
- Comunicarea – a putea comunica eficient în situații reale, a gândi independent, creativ, critic și a avea o putere de decizie;
- Curajul – a avea puterea de a face ceea ce este bine şi de a-şi urma propria conştiinţă;
- Demnitatea arată valoarea, cinstea, meritele morale, gradul de prețuire ca și rangul atins de o persoană în cadrul societății;
- Judecata înţeleaptă – a defini şi a înţelege scopurile valoroase şi a stabili priorităţile; a gândi prin prisma consecinţelor acţiunilor şi a fundamenta deciziile pe înţelepciunea practică;
- Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă;
- Bunătatea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi;
- Perseverenţa – a fi consecvent şi a găsi puterea de a merge mai departe în ciuda dificultăţilor, a eşecurilor personale;
- Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană;
- Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acţiuni;
- Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe impulsuri şi a avea un comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.
Toate cadrele didactice au obligaţia morală şi profesională să îşi organizeze lecţiile şi activităţile extraşcolare în aşa fel încât să formeze elevi care să fie în stare:
- să-şi cunoască propria valoare;
- să încerce să se autodepăşească;
- să gândească independent;
- să-şi rezolve singuri problemele;
- să-şi planifice sarcini şi să le îndeplinească;
- să comunice în mod eficient cu ceilalţi.
Desigur, pentru a putea să formeze aceste competenţe elevilor, toate cadrele didactice din Şcoala Gimnazială „Ion Basganʺ trebuie să facă dovada prin activitatea de zi cu zi că le au ei înşişi.